CZym Jest Crossfit​?

Najprościej zdefiniować CrossFit jako metodę treningu, która ma w sposób maksymalny równocześnie rozwinąć nasze wszystkie zdolności fizyczne, wymieniając tylko niektóre: siła, szybkość, wytrzymałość, koordynacja. Aby to osiągnąć trening CrossFit wykorzystuje wszystkie dostępne nam ruchy, najbardziej podstawowe ćwiczenia jak przysiady, martwe ciągi, wyciskania, a także elementy podnoszenia ciężarów, gimnastyki i jogi. 

Trzy najważniejsze rzeczy, w których tkwi przewaga CrossFitu na innymi formami treningu: 

  • TRENER - zalet treningu personalnego nie trzeba nikomu tłumaczyć, jednak to rozwiązanie ma jeden minus, jakim jest cena. Dobrym rozwiązaniem są zajęcia CrossFit, gdzie grupy liczą maksymalnie kilkanaście osób i są podzielone na stopnie zaawansowania, dzięki czemu trener jest w stanie wyłapać maksymalnie dużo błędów i przeprowadzić właściwe dla danej grupy metody progresji ćwiczeń.

  • SKALOWANIE - najkrócej mówiąc niezależnie od poziomu zaawansowania, każda osoba jest w stanie wykonać dany trening. Jednak z pewnymi zmianami - jeśli przyjdziesz na trening ze swoją babcią i kilkunastoletnim dzieckiem, nic nie stoi na przeszkodzie, żebyście go wykonali razem, w czasie, gdy Ty będziesz wykonywać przysiady, Twoja babcia będzie wstawać ze skrzyni pomagając sobie kołami gimnastycznymi, a Twoje dziecko zrobi przysiady z piłka lekarską trzymaną z przodu. I właśnie na tym polega siła tego sportu - nikogo nie wyklucza, z założenia ma być dla każdego i każdemu pomóc poprawić stan swojego organizmu i stać się lepszą, zdrowszą wersją samego siebie.

  • SPOŁECZNOŚĆ (community) - są to osoby ćwiczące w danym miejscu, czyli ludzie, którzy Cię przywitają jak przyjdziesz pierwszy raz na zajęcia, będą dopingować w trakcie treningu, pomogą ustawić długość skakanki, czy po prostu pogadają o pierdołach, nikt nie jest anonimowy i każdy każdego szanuje!

 Jak widać, opis tylko kilku cech już usuwa większość obiekcji w stylu: ”Poszłabym/poszedłbym na zajęcia, ale jestem: za stary, za gruby, za chuda, nie mam kondycji, wstydzę się itp.”.

Do częstych obiekcji należą również te w stylu:

  • CrossFit = kontuzja - nic bardziej mylnego. Po pierwsze jakość! Trening CrossFit w pierwszej kolejności uczy ruchu, każde z ćwiczeń zostaje omówione przez trenera, ze wskazaniem błędów i słabych punktów, które mogą się pojawić u Ciebie w trakcie jego wykonania. Ryzyko kontuzji jest naprawdę minimalne, a w porównaniu z samodzielnym treningiem na siłowni, gdzie nikt nas nie kontroluje praktycznie nie istnieje.

  • CrossFit jest dla mężczyzn - nic bardziej mylnego - statystki w naszym BOXie są po stronie pań, których jest więcej i zdarza się, że na grupie o danej godzinie są same dziewczyny.

  • CrossFit jest bez sensu! - zajęcia są programowane - znaczy to, że treningi prowadzone na danym poziome zamykają się w logiczną całość, w pewnym okresie. Trenerzy wymieniają ze sobą opinie, wprowadzają zmiany i akcentują elementy, które są najsłabsze. Ćwiczenia zawsze są ułożone w sposób progresywny - od najprostszych elementów do właściwego ruchu. Zaliczając kolejne elementy okaże się, że rwanie wcale nie jest tak trudne, jak się wydawało na początku, tylko trzeba na chwilę zaprzyjaźnić się z plastikową rurką i szlifować technikę, podobnie z ćwiczeniami gimnastycznymi - jeżeli opanujesz sylwetki, to okaże się, że stanie na rękach nie jest trudniejsze niż wejście po schodach, a wszystko dzięki przemyślanej i sprawdzonej metodologi

​​

 Stopniowo każdy z Was będzie wspinać się po drabinie progresji - w styczniu możesz trenować jedynie plastikowym kijem, a w grudniu dźwigać sensowne ciężary, w styczniu możesz mieć problem ze zrobieniem poprawnie pompki w grudniu możesz wykonać muscle upa (wejście siłowe nad drążek), wszystko to, przy odrobinie naszej pomocy będzie owocem Twojej pracy i wytrwałości i na pewno źródłem satysfakcji.

 To co przeczytaliście mogło Was przekonać lub nie. Ale RUSZ SIĘ! 
Przyjdź na trening, spróbuj i przekonaj się sama/sam!